Monday 14 May 2012

happy mother's day..

hey hey dan hey..!! tahu x korang hari nie hari apa????? Hari nie merupakan hari ibu . tapi kenapa hari nie?  kenapa xhari-hari lain?? kan....... "
huaa!! penat betol rasa nya hari nie.. dah la kerja full.. costumer ramai la pulak.. 
nak dekat 50 jugak la kek kena jual hari nie. mau nye penat lah penat.Tapi kenapa x tumbang-tumbang lagi nie? hehhehe.... ayokk.. esok xbangun baru tahu..... :)
seronok tengok dorang beli kek untuk mak dorang.. macam-macam gelagat ade.. co comil laa :)
*beli kek sempena hari ibu dapat free gift dari kami^____^

*hai, nak bagi kek rasa nya mak dah muak dah. hari-hari ada je kek kena rembat dari kedai bawak balik.. ngeee~




M-O-T-H-E-R

"M" is for the million things she gave me,
"O" means only that she's growing old,
"T" is for the tears she shed to save me,
"H" is for her heart of purest gold;
"E" is for her eyes, with love-light shining,
"R" means right, and right she'll always be,
Put them all together, they spell "MOTHER,"
A word that means the world to me.

Selamat hari ibu diucapkan kepada semua ibu-ibu diseluruh Malaysia, semoga semuanya berbahagia bersama dengan anak-anak yang tersayang.
Di Malaysia, sambutan Hari Ibu ialah pada hari Ahad minggu ke-2 pada bulan Mei tiap-tiap tahun. Lepas ini, giliran untuk para bapa pula menyambut hari mereka.
Antara Hari Ibu dan Hari Bapa, kita lebih menonjol dengan Hari Ibu kan.:) mungkin kerana peranan Ibu yang lebih terhadap anak-anak mereka berbanding dengan Bapa. Ibu lebih menumpukan kasih sayang kepada anak-anak dengan tidak terhingga. Walaupun begitu, peranan yang dimainkan oleh Bapa tidak boleh diabaikan begitu sahaja, sebab itulah ada juga giliran untuk Hari Bapa.atotototo.....

#Mungkin boleh kita kaitkan Ibu dengan nilai kasih sayang, manakala dengan Bapa pula dikaitkan dengan nilai jati diri, tanpa kedua-duanya sudah pasti kita tidak akan lengkap didunia ini kan.....

Sekian.

No comments: